شبکه انديشمندان قم
 
 

 

    Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
    کد خبر : 16666
    تاریخ انتشار : 15 شهریور 1391 14:49
    تعداد مشاهدات : 919

    رئيس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان:

    مفهوم انتظار تنها نقطه تمام مشترك اديان الهي است

    رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم شعبه اصفهان گفت: مفهوم انتظار تنها نقطه تمام مشترك اديان الهي است و در تمام مكاتب و اديان توحيدي يا غير توحيدي بر اين مفهوم در قالب پايان خوش براي جهان تاكيد شده است.

    به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان، حجت الاسلام والمسلمين دكتر حبيب رضا ارزاني با بيان اينكه  فطرت پاك هر انساني به دنبال عاقبت خوش براي جهان است، اظهار داشت: مفهوم انتظار و فرجام خوش جهان نه تنها در مكاتب معتقد به وجود خداوند و اديان الهي بلكه در باور تمام بشريت از گذشته تا كنون وجود داشته و در اديان الهي كه خدامحور است نيز اين موضوع به طريق اولي مطرح شده است.
    وي با اشاره به آيه‌اي در قرآن كه "دين در نزد خدا تنها اسلام است"، تصريح كرد: اسلام در اين آيه به معناي اسلامي كه در زبان امروزي مصطلح  است، نيست بلكه به معناي تسليم شدن در برابر خداست.
    رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم شعبه اصفهان تصريح كرد: در اين مفهوم اصل بر اين است كه پيامبراني آمده‌اند و تمام آنها راه هدايت را به بشريت نشان مي‌دهند.
    وي ادامه داد: بر اساس تفكر شيعي پس از ختم نبوت امامان معصوم راه دين را ادامه مي‌دهند و در پايان عاقبت دنيا با خوبي تمام مي‌شود كه به معناي اين است كه همه چيز در حد اعلاي خود قرار مي‌گيرد.
    دكتر ارزاني با بيان اينكه علم كامل داراي 27 شاخه است، گفت: در زماني كه تكنولوژي و فناوري به حد اعلاي خود رسيده است تنها 2 شاخه از علم براي مردم مشخص مي‌شود و مابقي اين علوم پس از زمان ظهور روشن و در اين زمان عقل بشريت كامل مي‌شود.
    وي اضافه كرد: اين موضوع منحصر به تفكر شيعي نيست بلكه نقشه راهي است كه توسط خداوند در تمام اديان آورده شده است و در اديان مختلف الهي نيز به تكامل همه اركان در زمان ظهور منجي اشاره شده است.
    اين كارشناس مذهبي و مبلغ بين المللي حوزه با اشاره به بشارت منجي در  چهار دين توحيدي اسلام، مسيحيت، يهوديت و زرتشت، خاطر نشان كرد: در تمام اين اديان توحيدي به ختم به خير شدن تمام امور با ظهور مردي آسماني بشارت داده شده‌ است به گونه‌اي كه در دين زرتشت از اين موعود به نام سوشيانت و در يهوديت به اسم مسيحا ياد شده است.وي ادامه داد: تمام فرقه‌هاي مختلف دين مسيحيت معتقدند حضرت مسيح با ظهور دوباره خود جهان را از عدل پر مي‌كند و در دين اسلام نيز انتظار از مباني اصلي دين محسوب مي‌شود.
    ارزاني تصريح كرد: در دو مذهب سني و شيعه آمدن فردي از سلاله پاك نبي(ص) به عنوان منجي بشريت قطعي است با اين تفاوت كه شيعيان معتقدند امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) متولد شده و غيبت كرده است اما اهل سنت معتقدند ايشان در آينده متولد مي‌شوند.
    وي به صبور بودن و ساعي بودن به عنوان ديگر مشتركات اديان درباره ظهور اشاره كرد و گفت: پيروان اديان مختلف معتقدند امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) زماني ظهور مي‌كند كه جهان از ظلم و جور پر شده و داراي دو قطب باشد به گونه‌اي كه عده‌اي در اين زمان دين‌دار واقعي هستند و برخي به هيچ‌چيز معتقد نيستند.
    رئيس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان اضافه كرد: همچنين آمدن آن حضرت نماد رحمت خداوند برشمرده شده است و كسي كه بخواهد در برابر اين رحمت بايستد اگر قابل موعظه نباشد به عنوان يك سد در برابر خوشبختي ديگران و همانند غده‌اي سرطاني ريشه‌كن مي‌شود.
    وي با بيان اينكه پيروان تمام  اديان الهي منتظر ظهور منجي خود هستند، اظهار كرد: در تمام اديان بر اين موضوع تاكيد شده است كه اين انتظار به معناي اين است كه فرد خود را براي ظهور آماده كند و به مباني شريعت خود عمل كنند تا تمهيدي براي ظهور منجي باشد.
    دكتر ارزاني اضافه كرد: حتي در اديان غير توحيدي مانند هندوئيسم، بودئيسم و تائوئيسم نمادها و الهه‌هاي پايان جهان مشاهده مي‌شوند و به "نيروانا" كه همان بهشت برين است به عنوان پايان خوش آدميان اشاره شده است.
    وي با اشاره به مفهوم تناسخ در اين اديان تصريح كرد: اعتقاد به اين موضوع به دليلي رسيدن به همان پايان خوش است چرا كه افراد گناهكار در قالب تبديل شدن به جماد، نبات، حيوان و يا انساني ديگر به نوعي مراحلي را با نام‌هاي نسخ، فسخ، مسخ و رسخ طي مي‌كنند تا در اين گردونه تناسخ به آرامي تطهير شده و شايسته ورود به نيروانا يا همان بهشت برين كه همان پايان خوشي است كه تمام جهان به شكل‌هاي مختلف انتظار دارند، بشوند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :